Главная  >  Наука   >  История   >  История России   >  История России в документах


Заповедь благочестивого царя Мануила Комнина греческого на обидящих святыя церкви. Гл. 61

11 октября 2007, 25

Царь же сей Комнин тако узаконив, и писание подав нерушимо. Прихождаху же мнози от строитель церковных, жалующеся на наместников, как обидити хотят церковная стяжания и пошлины. И царь узаконив и написа, глаголя: "Понеже и се ко ушима нашего царства достиже от жалобник церковных, иже повсюду, идеже аще суть церковная стяжания и пошлины, изобидимы от наместников моих или от судий, абие положися нашему царству в небрежении о сем честному храму сему и во всей вселенней, и сущим митрополиям, и архиепископьям, и епископьям, и монастырем, и всем божиим церквам, идеже аще суть, или на восточных странах, по всей вселенней, якоже суть отдана богу, приношения жертвам даже до кончания века, да пребывают моего царства нерушима, писания ради: аще гради, аще села, аще лугове или озера, или торжища и одрины, и люди купленыя в домы церковныя или пошлиною под судом церковным, или винограды, или садове, или что таковое от церковных вещей, якоже еже царьство наше судивше, узаконив положи. И наместницы царства идщего, и несть им кому их посудити; такоже и елика суть едана или куплена в домы церковныя, да суть под судом церковным. Такоже не смеет никтоже посужати и изыскивати коми от моих наместников или судей моих. И аще кто смеяв от наместников или от судей царства моего посудити или проданная к церкви, или даная от кого, или какова отдана будут: всяк бо, иже аще таковое изыскивати или посужати смеет дерзнути, немилостивно сего дом пограблен да будет в дом церковный или судиям, и той сам по вся лета живота своего безчестен да будет, и от сана своего и от служения моего отлучен, яко противяся царству узаконенному, еже благочестие и боголюбезно церквем и монастырем отдавшего. И сего ради мал некаков дар приносящу ми богови от него же тмочисленных дарований от богатоподательные его десница восприимшу ми, сего ради подобает ниже от наместников, ниже от судий царства моего, всяческая церковная или монастырское стяжение, или даное, или купленое, не изыскивати, ниже посужати. Понеже царство мое сия вся отдаде стяжания и пошлины церквам божиим ради имени божия и на славу его, и яко да сохранени будет под крепкою его десницею, овоже прося милости и прощения о их же к богу, яко человек плоть нося, приразихся и согреших, ово же ради помощи от них, иже воини великого царя триста, иже от младаго возраста иноческому житию прилепившихся и во всеоружие одеявшихся святаго Духа, споспешника имети и поборника крепка на видимыя и невидимыя враги. Темже аще убо кто дерзнет или наместник, или судия, или вельможа царства моего, или ради имения, или ради насилия, или ради мзды, или которою хитростию преобидити восхощет церкви божия, аще суть писана во утверженом писании царства моего, преобидит отданная огови и его великой церкви, и якже под областию ея на востоце и на западе всем митрополитом и архиепископом, и епископом, и всем монастырем, идеже аще суть, якоже и преди рехом по всей вселенней, отданые и богу гради, аще села, аще лугове, или езера, торжища и одрины или люди купленыя в домы церковные, или пошлины под судом церковным, или винограды, или садове, или какова суть от церковных притяжания презрит или изобидит, или посуждати начнет: первие же святыя Т роицы света и милости, егда предстанет страшному судищу, да не узрит и да отпадет от християнской части, якоже Июда от дванадесятнаго числа апостольска; сему же и клятву приимет, иже от века усопших первородных святых и праведных и богоносных отец".

Русская Цивилизация
Читайте также:



©  Фонд "Русская Цивилизация", 2004 | Контакты