Главная  >  Наука   >  История   >  История России   >  История России в документах


Правило 17. Святого И ванна милостивого в поучение попом. Гл. 16

11 октября 2007, 42

Некоторый иерей от церкви Иванна милостивого нача слу-жити вечерню без стихаря. И видев Иван Милостивый и повеле изгнати его и иному иерею повеле совершити вечернюю службу. И неколико днии пробы не служа. И призва его архиепископ и рече ему: "Чадо, ведением ли сице сотвори или не ведая ли леностию или величаяся". И рече поп: "Владыко, неведением се сотворих". И рече ему Иванн: "Аще бы ведая се сотворил ecu или величаяся или леностию, то отнюдь бы тя из-вергл из поповства, но да простит бог тебя, и служи, яко иерей Христов вскладывай фелонь на вечернях и на заутренях и кресты носи, како соблазнился ecu отлагаеши начало иерейству, поставлен ecu первое дьяконом во стихарь и потом фелонь возложен. Како главы не храниши, а поконец ног ся держиши. Начало иерейству отвергл дьяконство и всего причта священнического еже о Христе, и раздираеши ризу от ризы, яко не первии ли злодеи ризу раздраша жидовстии воини, разделиша стихарь господень. Слыши господа глаголюща: "Аз есмъ начало и конец". И паки рече, пытайте писания, яко в тех имате обрести жизнь вечную. И тый суть о мне послу шест вующе". И рече поп: "Владыко, видех большия попы тако творяща". И рече Иванн: "И яз видех, яко вы творите богатыя и величавыя попы, большими иже у бога хуждъшии суть. А хуждьшия в ве-це сем и работая господеви со страхом в будущем веце вышше будут. И слыши господа глаголюша: "Не приидох, да ми послужат, но да послужу. И кто в вас хотяй быти болии в царствии небесном будет всем мнии и всем слуга". И то рече отпусти с миром. А о прочем церковном пении - все по уставу творити. Славословие петы и катавасии на сходех пети же, а на заутренях бы и на вечернях говорили псалмы и псалтырю тихо и неспешно со всяким вниманием. Такоже бы тропари и се-дальны сказывали по чину и неспешно, и потом чли бы. А вдруг бы псалмов и псалтыри не говорили. Такоже бы и канонов вдруг не канархали и не говорили по два вместе, занеже то в нашем православии велико безчинство и грех тако творити, святыми отцы отречено бысть. Аще кто с земным царем беседует, то со страхом и трепетом предстоит и всем сердцем и умом внемлет от царя глаглемая и не смеет зрети семо и овамо. Още ли оставая царя учнет клевретом своим беседовати, каково негодование от царя на себя привлечет И не токмо негодование, но и от лица царева изгнан будет таковый. Коль же паче всем православным во святых церквах на божественном на всяком пении, паче же на литоргиях святых, со страхом и трепетом предстояти ничтоже земнаго помышляюще, якоже писание глаголет, всяк правоверный со вниманием сердечным и со страхом божиим моляйся таковый с богом беседует. Аще кто во святых церквах оставя молитву учнет с други своими о тленных и мимотекущих беседовати, то от бога како услышан будет таковый. Мощно ли человеку зрети единым оком на небо, а другим на землю? Аще раби пред господином два или три или мнози разны вопросы творят вдруг, то како может господин послушати, аще не по единому их ответ сотворит. Такоже во святых церквах и в домех всем православным единеми усты и едином сердцем бога славити во услышание и в разум себе. Уши бы слышали, и сердце разумело. От разумного бо и благочинного божественного пения приходит всякому человеку умиление в душу и страх божий в сердце и умиленное покаяние и слезы, и всем умом к богу вопиюще. И слышав Господь общее и согласное вкупе моление, дарует благодать и милость рабом своим. Того ради подобает пети и чести и тропари гово-рити и седальцы сказывати и степенна пети и сказывати по чину и каноны канархати и говорили не вдруг. Но первие во охтайки и потом в минеи или первие в минеи и потом в триоди. Таже и прочая, якоже устав повелевает. Такоже и по вся воскресения и по всем владычним праздником чести и пети и каноны конархати и говорити не вдруг, но по чину и по преданию святых отец чинно и безмятежно безо всякого зазору церковного.

Русская Цивилизация
Читайте также:



©  Фонд "Русская Цивилизация", 2004 | Контакты